Friday, March 3, 2017

" Poema triste "

This poet gets more and more...... Welcome back Beatriz, your poems always move us incredibly X
I read Portuguese, but it is the rhythm I really listen to, not the literal words because I do not understand the language enough to trust them. I especially love the cheeky ending x Sad things are sometimes beautiful. Fernando Pessoa wrote a poem about looking beyond the clouds at the sun, which is still there, it is not because nightfalls the sun has disappeared..it is still somewhere, you just have to look beyond. Beyond this sadness is a beautiful story: 

" Poema triste "

Porque és tão triste 
Meu poema
Quem te fez chorar assim
Vem aconchegar-te em meu regaço
E descansa esse teu cansaço

De mágoas
Saudades
E tristezas sem fim...

E depois conta-me
Bem de mansinho
Essa tua pobre sina
Que te padece
E enlouquece

Abraça-te a mim
E esquece
Dá um tempo á poesia
Que seja ela própria
Por um só dia

Que chorem os poetas
Em rimas desconexas
Que te procurem em vão
Como ondas perdidas 
De encontro a rochas
Pedindo perdão

E depois,
Adormece...
E deixa que eu peça
E rogue á tristeza
Que te faça um soneto
De eterna beleza.

Ana Beatriz Carvalho